Тема
Твір Рея Бредбері розкриває гостросоціальну проблематику життя суспільства, що не втрачає своєї актуальності протягом багатьох років.Центральна тема роману – роль книги в житті людини. Письменник без прикрас демонструє суспільство масового споживання, яке втратило здатність самостійно, мислити, аналізувати, що відбувається і робити власні висновки.Інтелектуально деградованих суспільством набагато легше маніпулювати, і це прекрасно відомо чинному уряду, яке накладає заборону на всі книги. Джерелом інформації служить ЗМІ і телебачення, яке поволі отупляє населення, підносячи всі новини в потрібному ракурсі.Основна думка твору – світле майбутнє людства неможливо без досвіду минулих поколінь, укладених в найважливіших джерелах знань і життєвого досвіду – книгах. Вибираючи між ними і розважальними шоу на користь останніх, люди прирікають себе на неминучу деградацію. Це загрожує найсерйознішими наслідками для суспільства, оскільки воно саме програмує себе на повне знищення.Також автор розкриває не менш важливу тему сім’ї та сімейних цінностей. Замикаючись в собі і закостеніння у власному егоїзмі, люди починають ігнорувати всю важливість сім’ї. Емоційна відчуженість від найближчих людей – пряма дорога до самотності і абсолютної незахищеності, адже тільки сім’я здатна прийти на виручку навіть в найскладніших життєвих ситуаціях. Цінувати своїх рідних, невпинно дбати про них і берегти духовну близькість – ось чому вчить книга Бредбері.У своєму романі автор піднімає такі проблеми маніпулювання суспільством за допомогою ЗМІ, надмірне захоплення технічним прогресом, заміни моральних цінностей споживчими. Своїм твором Бребері хоче донести просту думку – у суспільства, в якому під забороною знаходяться книги, немає майбутнього.
Композиція
Проводячи в романі «451 градус за Фаренгейтом» аналіз твору, слід зазначити, що в основі його композиційної структури лежить принцип антитези. Вся книга буквально пронизана протипоставленими світла і темряви, суєти і спокою, шуму і тиші.Побудова композиції традиційно, і включає в себе експозицію, зав’язку, розвиток подій, кульмінацію і розв’язку.
- Експозиція – знайомство читача з версією сучасного світу, в якому немає місця книгам. Будь-які друковані видання знаходяться під забороною і підлягають спалення. Цим займаються спеціально навчені люди – пожежники, до яких належить головний герой роману Гай Монтег.
- Зав’язка – сигнал пожежної тривоги закликає пожежників якомога швидше висуватися до місця виявлення забороненої літератури.
- Розвиток подій – знайомство Монтега з Кларисою, яка відкриває йому очі на справжній стан речей. Поступове переосмислення головним героєм світу, в якому він звик жити, ні про що не замислюючись і ні в що не вникаючи.
- Кульмінація – добровільне самоспалення жінки, яка не бажала розлучатися зі своїми улюбленими книгами, які служили їй джерелом справжньої радості, приємних переживань, безцінних спогадів.
- Розв’язка – переживши зраду дружини, зацикленої на перегляді телепередач, Монтег примикає до опозиції – людям, які вирішили будь-що-будь зберегти нащадкам багату літературну спадщину.
Головні герої
- Гай Монтеґ, пожежник
- Мілдред Монтеґ, дружина Гая, здатна зробити донос владі на чоловіка
- Кларіса, молода дівчина, подруга Гая
- Фабер, професор, друг Гая
- Брандмейстер Бітті, капітан пожежників
Як Гай відносився до Клариси?
ВідповістиВидалитиГай був зацікавлений Кларисою, адже вона мала незвичайну точку зору.
Видалити